Geef de stick door

GEEF DE STICK DOOR…. 5 vragen aan Michel van den Bos

Wie zorgt ervoor dat de velden er altijd keurig bij liggen en hoeveel tijd gaat daar in zitten? Wie regelt de administratie of de inkoop van materialen? Wie plant de wedstrijden en regelt er scheidsrechters? Deze rubriek laat je kennis maken met onze vrijwilligers. Hetty Helder gaf in september de stick door aan Michel van den Bos, omdat hij een hardwerkende, stille kracht is achter de schermen.

Dank je Hetty voor het doorgeven van de Stick, ik beantwoord graag de vragen.

1. Vertel iets over jezelf en wat is je functie binnen LHC

Mijn naam is Michel van den Bos, ik ben getrouwd met Corine en trotse vader van Mirre (17) en Bram (13) en woon sinds december 2007 in het mooie Lochem. Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd, maar heb vooral gewerkt in de commerciële en zakelijke dienstverlening. Deze vakgebieden gebruik ik nu ook in mijn huidige functie bij de LHC als coördinator van de sponsorcommissie. Maar later meer hierover.

2. Wanneer en waarom ben je actief geworden op de club?

Tja, ik denk dat dit de normale manier is hoe de meesten van ons vrijwilliger geworden zijn bij de LHC. In 2008 is mijn dochter begonnen met hockeyen, in dat seizoen ben ikassistent-coach geworden en daarna heb ik haar team 3 jaar lang gecoacht. Mijn zoon Bram hockeyt nu ook en zelf ben ik 4 jaar geleden ook begonnen te hockeyen. Je moet je als coach toch ook ontwikkelen en ik ga elke zondag met veel plezier om 8.30 uur naar de training van de Trimhockeyers. Kom gerust een keer meedoen!

In 2012 ben ik gevraagd om de sponsorcommissie te komen versterken. In deze functie kon en kan ik nog steeds al mijn creativiteit kwijt. Wellicht is voor de meeste leden de sponsorcommissie niet zichtbaar, maar het leuke is dat ik bijna met elke commissie en het bestuur veelvuldig contact heb en dat maakt het wel erg leuk. De leukste uitdaging en kick is het binnenhalen van nieuwe sponsorcontracten. De afgelopen 3 jaar hebben we elk jaar meer gelden binnen gehaald dan het jaar ervoor, ondanks de "crisis”. Voor het seizoen 2015-2016 hebben we weer een hogere target gekregen, liefst een stijging van € 2.500, =, en ja dat gaan we halen! De sponsorinkomsten bedragen circa 20 % van het totalelbudget van de club en kunnen we goed gebruiken om (extra) trainingen en leuke activiteiten op de club te organiseren.

3. Wat is je leukste moment/herinnering aan LHC?

Aan de ene kant is dit de vele contacten met sponsoren en commissies, maar als ik heel eerlijk ben is het vooral de momenten dat ik met plezier aan de kant sta te coachen of te kijken hoe onze kinderen spelen, hiervoor zijn we toch allemaal vrijwilliger geworden?

4. Wat vind je goed en wat zou je verbeterd willen zien binnen de LHC?

Toch wel de betrokkenheid van velen bij de club, alle vrijwilligers die zich inzetten op de vele taken die we nu eenmaal bij de club hebben. Deze gedrevenheid leidt somsook tot emoties en dan kunnen helaas ook grimmiger situaties ontstaan. Hierover schreef Xander ook in zijn vorige update. Het is goed om in deze situaties het niet op de persoon te spelen, maar om met elkaar in gesprek te blijven over de issues en dit niet via de mail etc. te doen, maar gewoon elkaar opzoeken en de ander te bevragen in plaats van te oordelen.

5. Aan wie geef je de stick door en waarom?

Daar hoef ik niet lang over na te denken. Ik heb bewondering voor de groep mannen die er elke week voor zorgdraagt dat het complex er weer tiptop uitziet. Deze groep, beter bekendals het A-team (accommodatie), zorgt er ook elke keer voor dat als ik met rare opdrachten of sponsoruitingen kom, datdeze gedaan wordenOndanks hun drukke werkzaamheden! Daarom geef ik graag de stick graag door aan Julius Kayser die dit toch elke week organiseert en natuurlijk ben ik ook benieuwd wat zijn drijfveren zijn.

Wil je ook graag iets doen voor onze mooie club, dan kun je contact opnemen met Ingrid Middag van de Vrijwilligerscommissie: 06-14382065 (of [email protected])

Bijlage