van 't bestuur

Huib Jacobs (46 jaar) – Bestuurslid Facilitaire Zaken en Vice Voorzitter LHC vanaf 21 maart jl.

Nieuws afbeelding 9-6 Met warme gevoelens kijk ik altijd terug op mijn jeugd welke voor een groot deel in het teken stond van hockey. Begonnen als jongetje bij de AHC in Velp en tijdens mijn studie met veel plezier en gedrevenheid gespeeld bij Kampong. Deze positieve ervaringen zorgen voor mijn gedrevenheid een bijdrage te willen leveren aan de LHC. Het waarborgen van de continuïteit van deze mooie club zodat alle leden, ieder op hun eigen manier ervan kunnen genieten, is daarbij uitgangspunt.

Inmiddels hebben wij zelf hockeyende kinderen. Onze twee meiden spelen in de F-jes en de Benjamins. Onze jongste zoon kan niet wachten om eind dit jaar ook te starten bij de Benjamins. Jawel, ook voor een jongen is gezorgd.

De afgelopen maanden heb ik heel veel betrokken leden, ouders en vrijwilligers gesproken. Ik besef mij terdege dat een club als de onze wordt gedragen door al deze betrokken leden en vrijwilligers. Al die inspanningen zijn niet vanzelfsprekend. We moeten het dan ook van elkaar blijven waarderen.

Ook al was ik mij hiervan al wel bewust, dat is immers de reden dat ikzelf ook actief wil zijn voor de club; de betrokkenheid en inbreng is enorm groot. We zijn met elkaar echter ook verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat wij dat blijven doen. Dat er weer nieuwe leden een rol pakken en we elkaar helpen en bijspringen als het soms even teveel wordt.

Een aantal zaken wil ik nog speciaal onder de aandacht brengen.

De afgelopen periode heeft Bea Middelbos een belangrijke rol gespeeld binnen de club. Naast Barhoofd en fervent Trimhockeyster heeft zij een groot aantal taken overgenomen van het bestuurslid Facilitaire Zaken. Bij deze wil ik haar voor haar grote inzet en gedrevenheid enorm bedanken. Vanaf 1 juni neem ik een groot aantal van deze taken van haar over.

Alle zaken die de Bar aangaan bij het organiseren van evenementen lopen via het bestuurslid Facilitair.

• Wordt het clubhuis gebruikt excl. bar/keuken dan kan met mij contact worden opgenomen inzake de sleutel voor de toegang van het terrein en van het clubhuis en eventuele afspraken over verder gebruik.
  • Wordt het clubhuis gebruikt incl. bar/keuken dan kan met mij contact worden opgenomen over de wensen en benodigdheden.
  • Waar het gaat om de barplanning worden zaken verder doorgezet naar Thea en Jessica (die samen de barplanning doen).
  • Voor inkoop stem ik af met Wilfred en met Iris en Marina over respectievelijk de geldtas en de sleutels.

Onze club kent een heel aantal barhoofden. Samen verdelen zij alle bardiensten door het jaar heen. Of het nu reguliere speeldagen zijn, toernooien of feesten, altijd zijn er weer enthousiaste barhoofden die het mogelijk maken dat het clubhuis leeft.

Het aantal evenementen en het gebruik van het clubhuis neemt toe. Dat is een heel goed teken. Om dat ook te kunnen faciliteren willen wij deze enthousiaste club van barhoofden verder uitbreiden. Als je interesse hebt kun je je te allen tijde bij mij melden. Op diverse manieren wordt hier de komende periode nog verder aandacht aan besteed. Onder andere op de teamdag op 25 juni en ook via onze Facebooksite zal een appel op eenieder worden gedaan.

De komende periode wordt in nauw overleg met het Accommodatieteam gekeken naar de mogelijkheden voor een passende facelift van ons clubhuis. Daarnaast zijn een aantal zaken (warmwatervoorziening en lichten) aan vernieuwing toe. Hulde voor het A-team voor het wekelijks onderhoud. Daar krijgen we van veel leden en bezoekers met grote regelmaat complimenten over.

De laatste weken van dit seizoen staan in het teken van evenementen en toernooien. Prachtige dagen waar de LHC haar van haar beste kant laat zien. Alvast veel succes en plezier gewenst voor de toernooicommissies en alle vrijwilligers die deze dagen faciliteren.

Met veel energie zal ik de komende periode bijdragen aan de LHC. Ik kijk ernaar uit om daarbij veel met jullie allen te ondernemen!

Huib Jacobs