van 't bestuur

Beste leden,

We zijn weer begonnen!

Opening seizoen

Zelf inmiddels drie weken terug van vakantie heb ik inmiddels weer kunnen genieten van achtereenvolgens het A-team op de ochtenden, drie dagen Sportways kamp met de aanwezigheid van een Jong Oranje/ hoofdklasse speler, de Olympische finale op groot scherm, de start van de trainingen van de jeugd, de bestuursvergadering, barhoofden- en het TC-overleg, een onderlinge veteranenwedstrijd, de succesvolle 33e editie van het Witte Wieven toernooi, de Technical Friday, de kabouters en benjamins, het onderlinge toernooitje bij de jongste jeugd, de start van de competitie van de overige jeugd…. Bij dezen zeg ik als uw voorzitter officieel: "Het seizoen 2016-2017 is geopend!”

Onze vlaggenschepen

De echte clubtijgers onder ons missen hierboven natuurlijk ons vlaggenschip Dames 1. Zijn zij dan niet gestart? Ja zeker wel, alleen wil ik u bij dezen graag mededelen dat wij naast een Dames 1 dit jaar ook weer een Heren 1 hebben om als club wekelijks van te mogen gaan genieten. Onze dames spelen dit seizoen o.l.v. trainer/coach Rob Hupkens en manager Alice Kiers met een bijna geheel vernieuwde selectie, uiteraard wederom in de 2e klasse. En de heren mogen o.l.v. trainer/ coach Hans Formsma en manager Lucia Turkenburg via een wild card starten in de 3e klasse. Beide zeer jonge selecties zullen onze aanmoedigingen hard nodig hebben. Ik wil jullie dan ook allen graag uitnodigen om bij de eerste thuiswedstrijd van onze beide vlaggenschepen te komen kijken op zondag 18 september om respectievelijk 12h45 en 14h30 op de LHC!

Op de club gebeurt het, dat is echt waar je dit jaar wilt zijn!

Naast de verwachting dat Heren 1 en Dames 1 ook dit seizoen de gezelligheid op de club op de zondag een boost zullen gaan geven zullen er dit aankomende seizoen enorm veel leuke activiteiten, evenementen, toernooien en feesten gaan plaatsvinden. Bekijk hiervoor met grote regelmaat de agenda op de website en houdt ook onze Facebook pagina nauwlettend in de gaten. Ook wil ik graag accentueren dat ook de openingsuren van ons clubhuis en de bar op de doordeweekse avonden wederom zijn toegenomen. Op de maandag is het clubhuis open voor elke vorm van wenselijk overleg, op de woensdag is er gezelligheid met de veteranen en ook elke vrijdagavond zal de bar open zijn i.c.m. de training van Heren 1 en Dames 1. Onze 23 barhoofden maken dit mogelijk, kom langs! Vanuit de barcommissie bestaat overigens de wens om per team een barhoofd te hebben. Op deze manier heeft elk team straks de gelegenheid om ook eigen evenementen (oefenwedstrijden, een bbq, etc.) zelf te kunnen faciliteren. Spreekt deze flexibiliteit u aan? Meldt u dan snel aan!

Nieuwe website en nieuw camerasysteem

"Zijn we gehackt?” dachten sommige leden wellicht na terugkomst van de vakantie. Niets is minder waar. Voor het ingaan van de zomervakantie is er o.l.v. Ellen Belterman, Ingrid Middag en Gerjan Vorkink achter de schermen kei- en keihard gewerkt aan de vernieuwde website met een werkelijk zeer verfrissend en professioneel resultaat. En ook nu nog wordt deze achter de schermen dagelijks verbeterd.

Een andere zeer mooie verbetering is het nieuwe camerasysteem. Bij de overdracht van het voorzitterschap, vorig jaar december, heeft Xander Bakker ons een mogelijkheid tot subsidie vanuit Stichting Fonds 1819 doen toekomen. Stichting Fonds 1819 stelt middelen beschikbaar voor projecten die gericht zijn op verbetering van de lokale of regionale samenleving. In ons geval betrof dat een subsidiemogelijkheid van 2500 Euro voor een camerasysteem. Met dank aan de inzet van Jirad Ossewaldt is het systeem inmiddels aangeschaft en getest. In praktijk betekent dit dat alle trainingen en wedstrijden die plaatsvinden op veld 1, live op een grote flatscreen in het clubhuis te volgen zijn. Daarnaast kan dus ook elke wedstrijd en training, van ieder team worden opgenomen en dus ook door ieder team, trainer en coach worden teruggekeken met als doel om ons zelf hockeytactisch te verbeteren. Daarnaast zorgt het uiteraard ook voor meer reuring in het clubhuis.

Vrijwilligers

Waar ik zelf het afgelopen jaar het meeste waardering voor heb gehad zijn onze vrijwilligers, allen wederom heel erg veel dank! Ook dit seizoen hebben wij jullie allen weer heel hard nodig en ik wens vooral jullie zelf weer enorm veel plezier toe.

Er zijn weer een aantal nieuwe vacatures waarvan een paar wat urgenter en dat zijn: een trainingscoördinator, een hoofd zaalhockey, leden voor het communicatieteam, barhoofden (voor welk dagdeel dan ook) en een bestuurslid sponsoring. Voor al deze functies geldt dat u altijd eerst een geheel vrijblijvend gesprek aan kunt gaan op de maandagavond om te kijken wie u precies bent en wat de functie precies inhoudt. Hier kunt u zich voor aanmelden bij Ingrid Middag.

Tot op de club!

Tom van der Laan