Geef de stick door

GEEF DE STICK DOOR................. 5 vragen aan Janine Drabbe

Nieuws afbeelding 9-3 Wie zorgt ervoor dat de velden er altijd keurig bij liggen en hoeveel tijd gaat daar in zitten? Wie regelt de administratie of de inkoop van materialen? Wie plant de wedstrijden en regelt er scheidsrechters? Deze rubriek laat je kennis maken met onze vrijwilligers. Annemiek van Drunen gaf in november de stick door aan Janine Drabbe nu ze nog nét vrijwilliger is. Ze is namelijk gestopt met haar werkzaamheden als trainingscoördinator en als coach.

Vertel iets over jezelf en wat is je functie binnen LHC?
Op het nippertje inderdaad Annemiek, leuk dat je aan mij denkt! Mijn naam is Janine Drabbe, 45 jaar jong, getrouwd met Jeroen en moeder van 4 kinderen.
Toen wij in 2000 in Lochem kwamen wonen, ben ik vrijwel direct mijn jeugdsport hockey gaan oppakken. Onder leiding van Anne Rose van der Wal zijn we met een enthousiast Veterinnen team begonnen en werden al binnen 2 jaar kampioen in de reserve 3e klasse. Door mijn vele zwangerschappen in korte tijd kwam ik niet echt veel aan spelen toe.

Wanneer en waarom ben je actief geworden op de club?
Toen onze oudste dochter Sam 6 jaar was en eindelijk mocht beginnen bij Piet (tegenwoordig mogen ze natuurlijk al beginnen met 4 jaar) was ik iedere zaterdag actief op de club te vinden. Bij de Fjes en Etjes ben ik altijd spelleider geweest en later coach bij de 8 tallen. Ruim 3 jaar geleden ben ik lijncoördinator geworden van de meisjeslijn (A-B-C-D). Dit heb ik met heel veel plezier gedaan, zeker geen makkelijke job maar erg leuk om met een club enthousiaste mensen het kloppend hart van de vereniging aan te sturen. Vorig jaar (seizoen 2015-2016) ben ik weer een team gaan coachen, het team van onze 2e dochter Anne, meisjes C1. Heerlijk om weer iedere week met een talentvolle groep op stap te gaan. Omdat dit niet te combineren was met het lijncoordinatieschap ben ik binnen de Technische Commissie trainingscoordinator geworden. Dit was weer een nieuwe uitdaging en was ik in mijn functie zeer betrokken bij alle trainers, het A team en het bestuur. Zo heb ik in de loop der jaren de club goed leren kennen. Inmiddels heb ik mijn functie overgedragen aan Isabel van Zuthem omdat ik met mijn dochter Anne 4 per week naar DHV rijdt. Anne speelt daar in de C1 die uitkomen in de hoogste klasse (IDC). Nu kom ik nog heel graag als trouwe en enthousiaste supporter van mijn oudste dochter Sam die in MB1 speelt.

Wat is mijn leukste moment/herinnering aan de LHC.
Ja daar hoef ik niet lang over na te denken. Vorig seizoen zijn we met MC1 zowel op het veld als in de zaal kampioen geworden in de 1e klasse. Zelfs op het afsluitende C toernooi zijn we eerste geworden. Dus alles gewonnen wat we konden winnen dat jaar. Met zo’n talentvolle ploeg aan het werk mogen zijn was echt fantastisch en als dan ook alles nog goed valt is het genieten!

Wat vind je goed en wat zou je verbeterd willen zien binnen LHC?
Wat ik heel goed vind binnen onze club is toch de grote betrokkenheid van ouders. Ook als coach heb ik ervaren dat ouders massaal komen kijken naar de wedstrijden. En de wil om wat te doen is er zeker alleen moeten we denk ik actiever op zoek gaan naar geschikte "werkzaamheden” wat past bij diegene. Wij zijn natuurlijk een vereniging en iedereen moet een steentje bijdrage om de club levend te houden. Gelukkig doen we dat al in zeer grote aantallen. Wellicht kunnen we zoeken naar taken die laagdrempeliger zijn en ook minder arbeidsintensief. Iedereen is druk maar vele handen maken licht werk!
Verder zijn we nu goed bezig om jonge trainers op te leiden, dit is essentieel voor de LHC, de jeugd is onze toekomst. We moeten dit denk ik verder uitbreiden en professionaliseren.
Tot slot weet ik uit ervaring dat als je waardering krijgt je dit letterlijk vleugels geeft. Geef een ander ook eens een compliment dat maakt het leven zoveel mooier!

Aan wie geef jij de stick door en waarom?
Ik geef de stick door aan Leo de Vries, lijncoördinator jongens C/B/A/Heren.
Met Leo heb ik altijd fijn samen gewerkt, echt een geweldige man voor onze club. We zijn destijds samen begonnen in de TC en hebben veel meegemaakt. Leo gaat altijd door, heeft een visie en neemt zijn verantwoordelijkheden. Ook een zeer gewaardeerd collega coach. We hebben heel wat avonden samen zitten appen hoe we tactisch beter konden spelen en motiveerden elkaar hierin. Fantastisch dat jij de vrijwilligersbokaal dit jaar in ontvangst mocht nemen. Die heb je zeker verdiend, hierbij mijn waardering voor jou.
Dus Leo jij bent nu aan zet…………….