Tenue

Leden van de Lochemse Hockey Club spelen formeel in een korenbloem blauw shirt, zwarte korte broek of rok (Reece), en korenbloem blauwe sokken. Senioren/veteranen dienen zelf een shirt aan te schaffen, voor de jeugd verzorgt de LHC de korenbloem blauwe shirts. Hiervoor wordt een jaarlijkse bijdrage van € 5,00 in rekening gebracht bij jeugdspelers. Dit geldt ook als er sprake is van Teamsponsoring. De shirts die aan de jeugdspelers worden verstrekt via de LHC worden in bruikleen gegeven: zo’n shirt wordt dus geen eigendom van de speler of speelster die het shirt gebruikt. De (overige) kleding is met korting te verkrijgen bij Harbach Sport in Zutphen.

Indien het team gesponsord wordt, moeten de spelers deze sponsorkleding tijdens de competitiewedstrijden dragen. De coach of teammanager bepaalt of en hoe de kleding bij toerbeurt gewassen wordt. Indien kleding kwijt raakt, moet hiervoor door de spelers een vergoeding betaald worden. Dit geldt overigens ook bij niet-gesponsorde teams.

Reclame-uitingen mogen alleen als dat met de sponsorcommissie geregeld is: zie hiervoor het hoofdstuk over sponsoring. Het is de bedoeling dat sponsorgelden ten goede komen aan de algemene middelen van de vereniging. Het staat iedereen natuurlijk vrij om kleding zonder reclame uitingen ter beschikking te stellen aan spelers, waarbij wel de LHC-kleuren gehanteerd moeten worden.

Ook bij uitwedstrijden wordt gespeeld in ons formele tenue. Alleen als bij uitwedstrijden de kleuren tot verwarring kunnen leiden, moet het bezoekende team in een afwijkende kleur spelen. Rood is de kleur van het afwijkende uit-shirt.

En niet vergeten: scheenbeschermers en bitjes zijn tegenwoordig verplicht gesteld door de Bond, anders mag er niet meegespeeld of getraind worden!