Geef de stick door

GEEF DE STICK DOOR..... 5 vragen aan Thijs van Alen

Wie zorgt ervoor dat de velden er altijd keurig bij liggen en hoeveel tijd gaat daar in zitten? Wie regelt de administratie of de inkoop van materialen? Wie plant de wedstrijden en regelt er scheidsrechters? Deze rubriek laat je kennis maken met onze vrijwilligers. Eva Kuijl gaf begin mei de stick door aan Thijs van Alen, omdat hij zo enorm actief is binnen de club!

Vertel iets over jezelf en wat is je functie binnen LHC?
Eva, hartstikke bedankt voor het doorgeven van de stick!
Mijn naam is Thijs van Alen, ben 19 jaar en zit al vanaf de F-jes bij de hockey. Je kunt me tegenkomen binnen verschillende onderdelen van de club. De meesten zullen mij wellicht kennen van de training, of als coach van MB3. Samen met Wim en Julius (A-team) beheren wij de keepersmaterialen. Verder zit ik op een filmopleiding, mede daarom ben ik regelmatig met een camera te vinden op de club, bijvoorbeeld: stick together of op de videotoren.
Mochten er trouwens teams zijn die graag een keer een wedstrijd gefilmd willen hebben kunnen zij me benaderen ;-)

Wanneer en waarom ben je actief geworden op de club?
Ik ben eigenlijk altijd keeper geweest en op een geven moment (ik denk nu een jaar of 4 geleden) ben ik gevraagd op ik wou helpen met keeperstrainingen geven en of ik een trainerscursus wou volgen die vanuit de club werd georganiseerd. Daar heb ik toen ja op gezegd omdat me dat leuk leek om te doen en dat is het ook zeker.

Wat is je leukste moment/herinnering aan LHC?
Ik heb heel veel leuke herinneringen, het is lastig om er specifiek één te noemen. Elke periode heeft zo z’n eigen leuke momenten gehad. Bij de keeperstrainingen de gezelligheid, bij de wedstrijden het seizoen in de topklasse met JB1. Natuurlijk ook het afgelopen jaar coachen was gaaf om te doen.

Wat vind je goed en wat zou je verbeterd willen zien binnen LHC?
Ik vind het goed dat de club de laatste tijd meer bezig is met activiteiten buiten de competitie om, zoals stick together. En niet te vergeten de toernooien aan het eind van het seizoen, deze zijn altijd goed geregeld.
Ik vind het lastig om iets te benoemen wat ik graag veranderd zou willen zien. Wat ik wel jammer vind is dat er nog wel eens commentaar is op het werk van de vrijwilligers, terwijl zij hun best doen en het beste met de club voor hebben. Zonder de vrijwilligers is er geen club, dit wordt soms een beetje vergeten voor mijn gevoel.

Aan wie geef jij de stick door en waarom?
Ik wil ‘de stick’ doorgeven aan de gehele jeugdraad, bij deze aan de voorzitter van de jeugdraad: Julia Heitmeijer. Waarom? Omdat ze 2 keer per jaar een super leuk en gezellig hockeyfeest organiseren voor de oudste jeugd en senioren.

Wil je ook graag iets doen voor onze mooie club, dan kun je contact opnemen met Ingrid Middag van de Vrijwilligerscommissie: 06-14382065 (of [email protected])