Over zaalhockey

In het nieuwe seizoen (vanaf november 2017 tot februari 2018) biedt de LHC haar (jeugd)leden weer de kans om intensief deel te nemen aan de zaalhockey. Dit betekent dat vanaf E-8 tot aan Heren1 en Dames1 een ieder 1 x per week zaaltraining krijgt. Voor de E6 en F jeugd willen we graag clinics organiseren, zodat die ook kunnen ervaren hoe ongelooflijk LEUK dit spelletje is.

Want ik, Eric van den Bergh (coördinator zaalhockey), spreek uit persoonlijke ervaring, nationaal en internationaal, hoe ongelooflijk LEUK en GAAF dit spelletje is. Vanaf het moment dat ik hockey, 8jaar, heb ik tijdens mijn jeugd ook veel in de zaal gehockeyd, op latere , 25 jaar, heb ik in Duitsland een jaar gehockeyd, waarvan 6 maanden zaalhockey. In Duitsland spelen ze vanaf begin oktober tot eind maart zaalhockey. Ik hoop dat jullie mijn enthousiasme delen en er ook de andere voordelen van in zien:

• Continuïteit hockeysport tijdens de winterperiode
  • Goed voor de technische ontwikkeling van spelers; snel handelen/kleine ruimte/in beweging aannemen
  • Goed voor de beslissnelheid van spelers; wedstrijd"lezen”/wisselen speelsysteem
  • Goed voor het voetenwerk; laag zitten/korte sprintjes
  • Goed voor de mentale weerbaarheid; verantwoordelijk/omschakelen/close games.

Kortom, goed voor de ontwikkeling van het veldhockey.

Een ieder is vrij in de keuze om deel te nemen aan de zaalhockey-competitie en daarbij hebben we kunnen realiseren dat de contributie voor de zaalhockey maar met een tientje verhoogd wordt. Daarvoor is er voor de deelnemers elke week, drie maanden lang, zaaltraining. Wij zien jullie enthousiaste aanmeldingen graag tegemoet voor 15 juni, zodat we een goede indeling kunnen maken voor het nieuwe zaalseizoen en zodat we genoeg zaalruimte kunnen afhuren om iedereen de gelegenheid te bieden voor het trainen en spelen.
Voor vragen of opmerkingen zijn jullie vrij om contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Eric van den Bergh