Belangrijke info voor de start van de zaalhockey

Beste ouders, leden,

Er zijn een aantal dingen belangrijk voordat we de zaalperiode in gaan! Lees deze app dus even goed door, zodat je weet wat er allemaal bij komt kijken.

1. Vanaf volgende week gaat het zaal-veldrooster van start. Dat betekent dat we 1x op het veld trainen en 1x in de zaal trainen. LET OP: ER ZIJN BEPAALDE TIJDEN EN PLAATSEN VERANDERD!!! KIJK EVEN GOED IN LISA NAAR DE JUISTE TIJDEN EN ZAAL.
  1. Vanaf maandag 27 november trainen we alleen nog maar in de zaal tot half februari.
  1. In de zaal dien je te spelen met een zaalhockeystick. Dat is een andere stick dan je veldhockeystick. Zonder zaalhockeystick kan je niet hockeyen in de zaal. Verder mag je alleen gymschoenen aan, draag je scheenbeschermers en een bitje. Een handschoen aan de linkerhand is ook altijd een fijne toevoeging, omdat je vaak met je hand laag op de grond speelt.
  1. Zorg ervoor dat je een kwartier van tevoren aanwezig bent in de zaal, zodat je opgewarmd bent. Het team dat als allereerste in de zaal traint, zorgt ervoor dat de balken klaarliggen. Het team dat als laatste traint, zorgt ervoor dat de balken worden opgeruimd. LET OP: VRAAG AAN DE ZAALVERHUURDER OF JE NAAR BINNEN MAG! BIJ ALLE ZALEN DIEN JE JE EERST TE MELDEN!!
  1. Tijdens de thuiswedstrijden wordt er per team verwacht dat ze zorgen voor een aantal zaken. Dit wordt dus niet standaard geregeld, zoals op het veld. Alle teams dienen te zorgen voor:
  • 2 zaalwachten (afwisselen met elkaar tijdens drie wedstrijden)
  • 2 scheidsrechters (gedurende drie wedstrijden)
  • 2 tijdwaarnemers (afwisselen met elkaar tijdens drie wedstrijden)
  1. Zorg ervoor dat je als team duidelijk hebt wie welke taken op zich neemt! Volgende week 16 november kan je in het clubhuis terecht om vragen te stellen over jouw specifieke taak! Hetty en Lisanne geven dan een uitleg over de taken en spelregels van de zaal. Heel leerzaam (en noodzakelijk) om daarbij te zijn! Zorg ervoor dat je erbij bent.
  1. Maak duidelijke afspraken binnen je eigen team over wie welke taak gaat uitvoeren. Geef deze verdeling dan door aan Marike van der Ley via [email protected] of 06-43706343. Zij zorgt ervoor dat ze alles registreert en jullie eventueel nog van informatie kan voorzien.
  1. Zaalhockeyen doen we samen! Veel plezier gewenst!

Hartelijke groet,

Eric van den Bergh