van 't bestuur

Van de voorzitter_week 12

Beste leden,

Gratis op Sportways Hockeykamp naar keuze in Amsterdam of Antwerpen ter waarde van bijna 600 euro? Doe dan zeker mee met het Familie Paashockeytoernooi! Er zijn al veel aanmeldingen en er is speciaal nog één extra inschrijfweek. Stel je team snel samen en lever het formulier in tot uiterlijk zaterdag 24 maart. Vanuit Sportways wordt er op de dag van het toernooi, maandag 2 april, voor één meisje en voor één jongen in de leeftijd van 10-14 jaar een kamp verloot mits je lid bent van de LHC, mee doet aan het toernooi en nog niet eerder op overnachtingskamp van Sportways bent geweest.

Veiligheid en kou

Koud was het afgelopen weekend. Landelijk lastte de KNHB centraal de wedstrijden voor de jongste jeugd af. Voor de overige jeugd hebben wij zeer weloverwogen het besluit genomen de wedstrijden door te laten gaan. Hoe werkt dat eigenlijk? Dit vindt zeer weloverwogen plaats. Rob Back is onze ‘ijsmeester’, die keurt om 8h00 het veld. Anneke Klinkenberg staat in direct contact met de KNHB en alle clubs in de regio. Erik ter Brugge, voorzitter van de Technische Commissie staat centraal in verbinding met Rob, Anneke en Annemiek. Elk mogelijk besluit komt vanuit de club jullie kant op. Voor de trainingen vanuit Annemiek over de app. Voor de wedstrijden vanuit Anneke op de website. Houd de app en de website dus in de gaten en bel hen niet zelf op, daarmee vertraag je het proces.

Afgelopen zaterdag spande er om. Uitgangspunt is immer de veiligheid van de kinderen. Maar als we kunnen spelen, zullen we spelen. We zijn met het bestuur de gehele dag op de club geweest en hebben geconstateerd dat het erg koud was, maar dat het allemaal goed verliep. Voordeel was dat we in het bos liggen. Zeer veel dank aan met name Anneke voor al het bellen en regelen deze dag.

Gezocht; coach Jong Dames 1

Nogmaals met klem de oproep naar een coach voor ons gezellige Jong Dames 1. Bent u een ouder van dit team? Kom a.u.b. in actie! Een ieder ander mag ook. Hockeykennis is niet nodig, centraal een klein beetje structuur geven aan de hockeyzondag is de enige vraag van deze meiden.

Strategische dag bestuur

Afgelopen vrijdag hadden wij met het bestuur onze jaarlijkse strategische dag. De belangrijkste onderwerpen die wij besproken hebben zijn: De accommodatie en het clubhuis, de structuur vanuit de technische commissie, fluiten en bardienst, zaalhockey, de 10-minutengesprekken, het groeiende aantal vrijwilligers en de sociale jaarkalender van aankomend seizoen. Over dit alles later meer.

Lustrum en toernooien

Tot slot; 14 juli 2019 bestaan wij 85 jaar. Wij zoeken vrijwilligers die het leuk lijken om daar vooral ook naar leuk eigen inzicht vorm aan te geven. Voor toernooien idem dito. Een C-toernooi is bijvoorbeeld maar één dag per jaar. Bezorg de kinderen een leuke dag en meld je aan bij Alice Kiers.

Tot op het veld!

Tom van der Laan