van 't bestuur

Van de voorzitter_week 14

Beste leden,

Afgelopen maandag, tweede Paasdag, vond de tweede editie van het Paastoernooi plaats. Achttien zelf samengestelde teams van familie, vrienden en zelfs klasgenoten speelden een waanzinnig leuk toernooi. Gaaf om te zien dat ook mensen die geen lid zijn voor de tweede keer meededen en ook dat weer meer ouders die nog nooit gehockeyd hadden echt samen met hun kinderen een heel leuke dag op de club beleefden. Zo symboliseert dit toernooi echt hoe we het met elkaar hebben willen op de club. Noteer 22 april 2019 maar vast in de familie agenda, dan is editie nummer drie. Zeer veel dank aan Caroline en Hanny. En zie verder het verslag en de teamfoto’s (later) op de website.

Verdere evenementen aankomende tijd

Nota bene terwijl het Paastoernooi nog bezig was boog een nieuw samengestelde commissie bestaande uit Monique, Martin en Evert, zich in het clubhuis over de te treffen voorbereidingen voor de Sterrendag in juni. Mooi dat jullie dit oppakken. Ook de Jeugdraad is hard bezig want zaterdag 21 april staat er weer een AB-feest voor de deur. We kijken alweer uit naar de posters.

Wel zijn we op nog op zoek naar ouders die éénmalig willen helpen met het organiseren van een jeugdtoernooi voor zowel de A,B,C als de D. Als we daar niet iemand voor vinden, vinden die misschien niet plaats dit jaar wat erg jammer zou zijn. Heeft u een kind in deze categorie en kent u een paar ouders waarmee u dit samen op zou willen pakken? Heel graag, meld u aan bij Alice Kiers.

Veiligheid

Je bent net op de terugweg van een uitwedstrijd en je komt er achter dat je vergeten bent om even een appje te sturen hoe laat je weer op de club bent, wat doe je dan? Juist, stoppen langs de weg of handsfree bellen. Nee, er is niet iets misgegaan maar laten we pro actief met elkaar afspreken dat we nooit appen achter het stuur en zeker niet met andermans kinderen bij je op de achterbank. Help elkaar juist door elkaar er op aan te spreken in het kader van veiligheid.

Wat mij ook opvalt op de woensdag- en vrijdagmiddag wanneer we onze kinderen ophalen is dat we wanneer het nog rustig is vooruit inparkeren, en we een kwartier later allen achteruit rijden terwijl er dan zestig kleine kinderen achter de auto langslopen. Als je er aan denkt, parkeer achteruit in.

Voortgangsgesprekken trainers

In deze fase van het seizoen vinden altijd de gesprekken met onze externe trainers plaats met het oog op het aankomende seizoen. Rob is nog steeds ziek dus zijn er op dit moment wat kleine wijzigingen maar verder verandert er tussen nu en het einde van dit seizoen niet iets ingrijpends.

Vanaf aankomende augustus is dat anders. Annemiek gaat ons dan verlaten. Zij zinspeelt al geruime tijd met de gedachte om in het buitenland te gaan wonen en durft daar nu haar gevoel naar te volgen. Zij heeft het voor het derde achtereenvolgende seizoen werkelijk enorm naar haar zin bij de LHC en ook wij zijn als club zeer blij met Annemiek. Door onze goede onderlinge communicatie heeft zij ons met dit bericht niet verrast. Voor de LHC is het zeer jammer maar voor Annemiek zelf zijn we erg blij. Details zal ze jullie de komende maanden op het veld zelf vertellen.

Tot op het veld!

Tom van der Laan