van 't bestuur

Van de voorzitter_week 22

Beste leden,

Naast JB1 en Veteranen L werd ook MB1 in een zeer spannende wedstrijd afgelopen zaterdag kampioen! Het plezier straalde ervan af, zowel tijdens als na de wedstrijd. Van harte gefeliciteerd!

Ook een oproep betreft de Sterrendag van zaterdag 23 juni! Zowel Jong Dames 1, de Veteranen A, B, L, Veterinnen A en B, JA1, MA1 en MA2, trimmers of een mix hiervan naar keuze mogen meedoen. Doe mee en meld je via de aanvoerder of coach aan bij Monique Heitmeijer!

Hebben jullie het al gezien? Het oefenveldje voor de jongste jeugd wordt aangelegd.  Voor de winterstop hebben de meeste kinderen lootjes verkocht met de Grote Club Actie om zo met elkaar een oefenveldje te kunnen realiseren. Van de opbrengst konden we een veldje van 6x8 meter aanleggen. Maar in overleg met de SAR hebben we als SAR en bestuur besloten het bedrag iets aan te vullen zodat we een veldje van 8x12 meter aan kunnen laten leggen. Heel gaaf!

Het aanleggen kost twee hele dagen en dan moet het nog zeker twee dagen drogen voordat jullie erop mogen. Omdat de aannemer erg druk is en wij het veldje persé nog voor de minislotdag op 16 juni op zijn plek willen hebben liggen wordt het twee keer op een losse dag aangelegd. Afgelopen maandag was dag 1 en maandag 11 juni is dag 2. Daarna mag je er dus nog NIET op lopen of hockeyen omdat de lijm nog moet drogen. Zaterdag 16 juni wordt het geopend. Dan mag je er op.

Waarom ligt het waar het ligt?
Jullie denken misschien wat een vreemde plek? Daar is goed over nagedacht. Zoals jullie vanuit de ALV’s van de afgelopen anderhalf jaar weten zijn we bezig om goed te bekijken waar we de accommodatie kunnen verbeteren. Daarom hebben we een soort van ideaal scenario geschetst van hoe de club er over vijf jaar uit zou moeten komen te zien en daar werken we langzaam naar toe. Zoals jullie wellicht is opgevallen kijk je vanuit het clubhuis door alle ramen naar het grasveld. Dit was vroeger grasveld 1 en ook daar was de ingang. Omdat achter het clubhuis grasveld 2 lag en dat van iets mindere kwaliteit was, is daar vervolgens het huidige kunstgrasveld 1 neergelegd. Later is daar ook de huidige ingang naar toe verplaatst. Eigenlijk is dat een beetje raar. Nu kom je op de club aan en loop je tegen een bakstenen muur aan, zie je vanuit het clubhuis het kunstgras niet en ligt de speeltuin voor de kleintjes buiten het zicht van de ouders aan de achterkant.

Dat gaan we dus verbeteren. Op dit moment worden de opties bekeken om de ingang een stukje naar rechts te verschuiven. Niet alleen liggen de poorten van de linker- en de rechterkant van onze club dan beter tegenover elkaar, maar je komt dan ook heel mooi bij het grasveld bij de club binnen en dan loop je zo rechtuit naar het clubhuis toe. Ook makkelijker voor rolstoelen en kinderwagens. Vanaf die verlegde ingang naar het terras wordt dus een pad gemaakt. Ook wordt dan onze ‘walk of fame’ afgemaakt. U weet wel, de eretegels die bij de ingang zijn neergelegd. Hier komt dan in de tegels het logo van de LHC met het woord ‘Welkom’ erbij.

Wanneer je dus straks over het nieuwe pad naar het clubhuis wandelt, tref je aan de rechterkant het nieuwe oefenveldje aan. De huidige struiken tussen het veldje en het terras zullen worden verplaatst. Ook willen we de speeltoestellen daar naartoe gaan verplaatsen. Op deze wijze wordt het een stuk gezelliger aan de clubhuiskant bij het terras, blijven leden en tegenstanders wat langer hangen op de club en hebben ouders beter zicht op de kleinere kinderen. En heeft u gezien dat het A-team wat van de steigerbanken aan het ombouwen is naar tafels. Er zijn er al twee klaar wat ook het terras weer aantrekkelijker maakt.

Let wel, we doen het juist in een wat langzamer tempo. In principe zijn we anderhalf jaar geleden al overeengekomen om ook het clubhuis aan de binnenkant wat mooier te gaan maken. Hier hebben we toen budget voor vrij gemaakt. Maar omdat we het allemaal in het juiste tempo willen doen, toetsen we met regelmaat bij onze leden waar we nu met zijn allen echt blij van worden, doen we het stapje voor stapje en creëren we meerdere contactmomenten zoals de 10-minutengesprekken en de ALV’s.

Nu hoor ik jullie denken, waarom ligt er eigenlijk geen (water)kunstgrasveld op de plek van het grasveld? Goede vraag. Een jaar of vijftien geleden is het huidige kunstgrasveld 2 aan de rechterkant neergelegd. Inmiddels hebben wij metingen laten verrichten en weten we dat er in principe een (water)kunstgrasveld op het grasveld past. Mochten we dat in de nabije toekomst willen realiseren dan zal het oefenveldje moeten worden verplaatst en daar zijn we ons bewust van. De aanleg van een geheel nieuw veld is echter zo’n grote operatie dat het verplaatsen van het kleine veldje en de speeltoestellen er dan gemakkelijk bij zal kunnen worden gedaan. Voor nu gaan we ervan genieten!

Tot op het veld!

Tom van der Laan