Van de Technische commissie

Beste Leden,

Het nieuwe trainingsrooster van het seizoen 2018-2019 staat online. Het trainingsrooster gaat van start op maandag 27 augustus, wanneer ook alle scholen weer starten. Dan hebben alle leden twee weken training gehad, voordat de wedstrijden weer beginnen. De eerste officiële wedstrijd is op zaterdag 8 september.

Trainers

Zoals Tom al eerder in zijn bericht schreef, heeft de club voor aankomend seizoen weer een aantal trainers bevestigd. Rob Hupkens blijft en zal voornamelijk de jongenslijn op zich gaan nemen. Verder zal Daan Kruisinga op donderdag aanwezig zijn. Daan heeft het afgelopen seizoen al een aantal trainingen gegeven aan JA1. We zijn blij met deze aanvulling! Annemiek van Drunen blijft en zal voornamelijk de meisjeslijn op zich gaan nemen. Lisanne Gerritsen en Sam Drabbe gaan de trainingen aan de Kabouters en Benjamins geven en Marieke Doorn blijft als G-hockeytrainer.

Opleiding jeugdtrainers

Het afgelopen seizoen is er veel aandacht gegaan naar de jeugdtrainers. We kunnen dus in het seizoen 2018-2019 rekenen op een aantal goede jeugdtrainers, die de tweede trainingen aan teams zullen gaan verzorgen.

Afgelopen 16 juni is er een Train-de-Trainerdag geweest en daar zijn maar liefst 15 nieuwe hulptrainers uit voortgekomen. De nieuwe generatie staat dus in de startblokken klaar. De hulptrainers zullen ook volgend jaar begeleid worden om zelfstandig trainer te worden, zodat we in het seizoen 2019-2020 weer een nieuwe lichting jeugdtrainers hebben.

Maken van het rooster

Voor het maken van het rooster wordt rekening gehouden met een aantal factoren. Allereerst het aantal teams, de beschikbaarheid van de (jeugd)trainers en de beschikbaarheid op de velden. Daarnaast plaatsen we bij elk team minimaal één hoofdtrainer en een jeugdtrainer, zodat de kennis over alle teams verspreid wordt.

Afmelden

De trainers worden per team toegevoegd in Lisa. Neem bij afwezigheid tijdig contact op met de trainer, zodat de trainers weten hoeveel spelers er komen trainen. Vanaf de C-leeftijd verwachten wij dat leden zichzelf afmelden bij de trainers.

Aanpassingen

Voor het seizoen 2018-2019 zijn er aantal aanpassingen ten opzichte van het vorige seizoen. Zo zullen alle jongste jeugd-trainingen plaatsvinden op de dinsdagmiddag (teamtraining) en de vrijdagmiddag (Technical Friday).

Verder wordt de gezelligheid van de zaterdagochtend van de Kabouters en de Benjamins verplaatst naar de vrijdagmiddag. Dezelfde gezelligheid zullen we gaan evenaren op de vrijdagmiddag. Zo zal de bar open zijn en kan er in plaats van een ‘zaterdagochtend-koffietje’ een ‘vrijdagmiddag-borrel’ worden gedronken met de ouders onder elkaar!

Nieuwe trainingscoördinator

Isabel van Zuthem zal per 1 juli haar taken neerleggen als trainingscoördinator. Zij heeft dat de afgelopen jaren met veel zorg en inzet gedaan. Hartelijk dank daarvoor Isabel! Per 1 juli zal Annemiek van Drunen haar taken overnemen.

Fijne vakantie

Namens alle leden van de Technische Commissie wensen wij alle leden een hele fijne vakantie met veel zon en ontspanning, zodat we op maandag 27 augustus weer met een schone lei kunnen beginnen aan een mooi seizoen.

Zonnige groet,

Annemiek van Drunen