Dank je wel, Piet de Kant!

Afgelopen zaterdag was de laatste training voor de benjamins en kabouters door Piet de Kant!

Mooi om even terug te kijken hoe het ooit begon …..

In 1988 kwam Piet met zijn gezin in Lochem wonen. Zijn zoontje werd lid van de zaalhockey en toen zijn dochter een jaar later ook ging hockeyen, was het voor Piet tijd om iets voor de club te gaan doen. Naast dat hij zelf bij Veteranen B speelde, trainde Piet alle categorieën van de jeugd en is hij een aantal jaren trainer van Heren 1 en Dames 1 geweest. Piet is gevraagd als bestuurslid TC tussen 1992-1998 en heeft diverse beleidsplannen geschreven voor hockeytrainingen en het opleiden van trainers.

Vanaf 1995-2018 was hij elke zaterdag trainer jongste jeugd. Begonnen met hockey voor 6-jarigen en later ook voor 4-jarigen. Piet heeft veel trainers opgeleid die ooit als kabouter/benjamin zijn begonnen.

Afgelopen zaterdag was de allerlaatste training door Piet aan de benjamins en kabouters. Het is gebruikelijk dat de kinderen dan een hockeydiploma uitgereikt krijgen en de trainers bedankt worden. Zaterdag was een extra bijzondere dag. De jongste jeugd heeft met de grote clubactie loten verkocht. De opbrengst is bij elkaar gehaald voor een kunstgrasveldje. Het kunstgrasveldje is geopend als "Piet de Kant-veld”, het veldje door en voor de kinderen.

In de komende ALV, op 17 september a.s., zal het bestuur Piet als erelid voordragen.

Piet, nogmaals, hartelijk dank!