van 't bestuur

Van de voorzitter

Beste leden,

Allen van harte gefeliciteerd met het 85 jarig bestaan van de Lochemse Hockey Club! We gaan het groots met elkaar vieren!

Onze club is in 1932 opgericht door Jean Monod de Froideville die als voorzitter samen met Nel Sandmann en Hans Naeff het eerste bestuur vormden. In 1934 werden de eerste KNHB competitiewedstrijden gespeeld en zo werd 14 juli 1934 de formele oprichtingsdatum van de Lochemse Hockey Club. Sinds afgelopen zomer bestaan we dus formeel 85 jaar. Gezien dat midden in de zomer viel hebben we dat niet met zijn allen op deze dag zelf gevierd maar doen we dat gedurende het gehele lustrum hockeyseizoen van 2019-2020!

Alle activiteiten die in het verdere seizoen plaatsvinden hebben dus als thema iets met het getal ’85’ met als grootste feestelijke evenement de lustrum dag op zaterdag 16 mei! Deze dag is voor alle leden plus aanhang dus zet 16 mei direct met dikke stift in de agenda.  Het is een gewone reguliere competitiedag en daar hebben we bij de meeste lustrum activiteiten bewust voor gekozen. Op die manier blijven de vrije weekenden voor de leden (en hun ouders) gewoon vrije weekenden en maken we van een aantal competitiedagen iets extra bijzonders met elkaar. Op 16 mei wordt voor elke leeftijdscategorie iets groots georganiseerd. Met als thema ‘Ik hou van Holland’. Ook wordt van ieder lid of team zelf een bepaalde deelname of uitvoering met voorbereiding daarop verwacht. Dit maken we later bekend.

De agenda:
  • 02 november: Fright Night. Groots Halloween feest in samenwerking met jongerenwerk Lochem  voor leden en niet-leden in de leeftijden van 8 t/m 11 jaar en 12 t/m 20 jaar met als griezelthema iets wat al 85 jaar aan de hand is…. Schrijf je in zoals op de posters aangegeven
  • 22 november komt Sinterklaas op de training met misschien wel 85 pieten…
  • 30 november: Dames en Heren 1 Welkomstfeest voor de leeftijden van 18 t/m 85 jaar
  • 07 december t/m 29 februari: 85 dagen om onze nieuwe keuken in het clubhuis te plaatsen
  • 01 maart: Veteranen/ Veterinnen toernooi met 85 spelers en opening vernieuwde clubhuis
  • 10 april: De kabouters en Benjamins gaan proberen alle 85 verstopte paaseieren te  zoeken
  • 13 april: Familie Paastoernooi
  • 24 april: Filmavond voor de C en D jeugd
  • 16 mei: Lustrumdag LHC 85 jaar: grote feestdag met gezamenlijk ontbijt, activiteiten, clinics, evenementen, foodtrucks, oud-leden borrel, benoeming nieuwe ereleden en feestavond
  • 20 juni: Sterrendag voor Heren 1 en Dames 1 en oud-leden
  • Data jeugdtoernooien einde seizoen volgen nog
Wat zeer bijzonder is, is dat ook de zoon van de oprichter op 16 mei aanwezig zal zijn. Namens de familie biedt de heer Gilbert Monod de Froideville ons op deze dag samen met zijn neef een wisselbeker aan die vanaf die dag als hoofdprijs aan een toernooi van de LHC verbonden zal zijn.

Tot slot een oproep aan alle ouders. Wie van jullie zou de jongste jeugdactiviteiten commissie willen ondersteunen? Deze commissie bestaat nu uit 3 ouders en vormt samen met 2 spelers uit Veteranen A en 3 bestuursleden de lustrumcommissie.  Wij zoeken geen wekelijkse praatgroep maar leden/ouders die slechts op één of meerdere van bovenstaande data de handen uit de mouwen willen steken zodat we er met elkaar een knallend 85-jarig bestaan van kunnen maken. Ook hebben we meer barhoofden nodig. Aanmelden kan via [email protected]  of bij Sylvia van Duijn en Alice Kiers. Doe dat a.u.b. want vele handen maken licht werk, onderschat daarmee uw mogelijke bijdrage dus niet. Kunt u ergens slechts twee uurtjes helpen? Dan is ook dat zeer welkom.

Binnenkort maken we het logo van het lustrum bekend en start de verkoop van de lustrum kleding.

Tot maandagavond 14 oktober 20h00 op de Algemene  Leden Vergadering !

Tom van der Laan

Voorzitter LHC