Fluiten door leden en ouders: doe mee aan de spelregelcursus!

Binnen onze LHC is het regel dat de wedstrijden vanaf de 8-tallen door spelende leden vanaf 15 jaar worden gefloten.

Om al die wedstrijden op zaterdag en zondag te ‘bemensen’ zijn heel veel spelleiders/scheidsrechters nodig. Als alle leden hun steentje bijdragen aan het fluiten, komt iedereen zo’n 2x per seizoen in actie.

Om die reden wordt iedereen uitgenodigd voor het halen van een spelregelkaart. Immers, naast de verplichting van een kaart komt spelregelkennis ook het eigen spel ten goede en creëert het begrip voor de scheidsrechters. Alle beginnende fluitisten krijgen begeleiding.

Begin volgend seizoen zullen we een inhaalslag maken bij onze veteranenteams, waarin niet iedereen over een kaart beschikt.

Meedoen?

Je kunt nu meteen instromen in een spelregelcursus die nét is gestart.

Ook ouders willen wij enthousiasmeren om mee te doen. Het begrip voor ‘het spelletje’ wordt er alleen maar groter door en wie weet vind je het ook nog eens heel leuk om de wedstrijd van jouw eigen kind te fluiten.

Interesse? Neem contact op met onze scheidsrechterscommissie via [email protected].