Nieuw in het bestuur: Marieke Leussink

Hoewel ik inmiddels al een aantal jaren met mijn gezin in Lochem woon, liep ik pas een jaar geleden voor het eerst het veld op van de LHC. Voor mijn eerste eigen training bij Veterinnen B en langs de lijn bij de Benjamins en Kabouters voor de training van mijn oudste zoontje. En dat smaakte naar meer! Dat ik een paar maanden later als secretaris van het bestuur van de LHC actief zou zijn, had ik toen nooit bedacht. Als ‘nieuweling’ op de club én in het bestuur zal ik mezelf introduceren.

Jaren had ik zelf niet meer op een hockeyveld gestaan – ik speelde in de jeugd bij Alliance in Heemstede en bij Bennebroek, en daarna een blauwe maandag in een studententeam van Hurley in Amsterdam – maar inmiddels staat mijn eigen hockeyavond weer vaste prik in de agenda. Voor mij een super combinatie: fanatiek achter een bal aan rennen in goed gezelschap, en geen competitieverplichting in het weekend. Want die weekenden zijn in mijn geval al druk genoeg.

Mijn man Niek en ik wonen nu acht jaar in Lochem, nadat we vanuit Amsterdam voor zijn werk en roots naar Het Oosten verhuisden. Lochem was nieuw voor ons allebei, maar kwam als favoriete woonplaats uit de bus na onze oriënterende rondjes door de Achterhoek en Twente; en we zijn nog steeds blij met onze keuze! Inmiddels zijn we drie kinderen rijker. Siem (6 jaar) en Mees (4 jaar), die sinds afgelopen seizoen bij LHC hockeyen. En Roos (bijna 2 jaar) die lekker achter haar broers aan hobbelt. Ik werk als Corporate Communicatiemanager bij ForFarmers. Voor mij betekent dat de voordelen van een mooie werkgever in mijn eigen woonplaats en dat in een internationale en uitdagende omgeving.

Het was natuurlijk wel een wat rare tijd om in het bestuur te starten: midden in de winterstop, gevolgd door de Coronacrisis. Contact met het bestuur was er wel veelvuldig, al was dat de afgelopen tijd vooral virtueel (net als mijn werk overigens). En als secretaris kan ik natuurlijk ook veel achter de schermen doen en regelen, zoals de correspondentie, PR en communicatie (website, social etc) voor de LHC (samen met de communicatie commissie) etc. Gelukkig konden we de laatste weken wel voorzichtig aan weer actief zijn op de club, en ik heb er zin in om dat na de zomer weer voort te zetten. We zien elkaar daar ongetwijfeld, voor mij op de dinsdagavond bij de Veterinnen B of op de zaterdag bij de F-jes of de Kabouters van mijn jongens. Fijne zomer!