Hoe ziet de hockeywinter eruit? Dit en ander sportief LHC nieuws

Hockey deze winter? Niet in de zaal, we blijven op het veld

Dat hockey ook dit seizoen anders dan normaal zou verlopen, hadden velen van jullie vast verwacht. Dat blijkt nu ook zo. We hockeyen nog, gelukkig, maar zonder toeschouwers en het clubhuis is dicht. We zitten midden in de tweede coronagolf, dus hoe de rest van het seizoen zal verlopen gaan we nog zien. Met de huidige toename in besmettingen, zeker ook in onze regio, het risico op besmetting, de zorg voor de gezondheid van onze leden én de onzekerheid over het verloop van de besmettingen en maatregelen voor de komende maanden, heeft het bestuur deze week unaniem besloten om niet het zaalhockeyseizoen in te gaan.

Waarom geen zaalhockey?

Hoewel we ons er ook dit seizoen weer op hadden verheugd, wegen de voors niet op tegen de tegens en bovenal tegen de onzekerheden. Nu al hebben vele clubs uit de regio zich teruggetrokken, evenals verschillende teamleden van onze club. Dat maakt de spoeling dun. Het verplaatsen in de regio brengt daarnaast ook extra besmettingsrisico’s met zich mee. En de KNHB heeft alle clubs de mogelijkheid geboden om zich nu nog kosteloos terug te trekken uit de komende zaalhockeycompetitie.
Als bestuur willen wij ook waar mogelijk zekerheid bieden en duidelijk zijn richting de leden: als het aan ons ligt, willen we de wintermaanden waar het kan - veilig - blijven sporten. De afgelopen maanden hebben we gezien dat we dat kunnen. En de hockeysport heeft een voordeel in tegenstelling tot veel andere zaalsporten: wij hebben een goed alternatief. Wij kunnen op het veld blijven, zolang de weersomstandigheden het toelaten.

Wat gaan we doen? Hockeyen!

Dus: komende winter blijven we op het veld spelen. We blijven trainen, in aangepast ritme. Daarnaast willen we een midwintercompetitie in de regio mogelijk maken. Dit besluit betekent dat we een en ander nu actief gaan organiseren. Hoe het er precies uit komt te zien, communiceren we na de herfstvakantie.

Six a side toernooi gaat door

Zaterdag 17 oktober, de eerste zaterdag van de herfstvakantie, vindt ons six a side toernooi plaats. We combineren dit toernooi met een shoot outcompetitie. Ondanks de geldende coronamaatregelen, zien we mogelijkheden om toch – binnen deze maatregelen – een leuk en sportief toernooi te houden. Wijzigt dit toch, laten we het weten.

Grote Clubactie: je hebt nog tot 31 oktober!

De teams zijn al hard aan de slag met verkopen van loten voor de Grote Clubactie. Mooi, want we willen hier natuurlijk een mooie slag slaan. Wist je dat 80% van de opbrengsten van een lot direct naar de clubkas gaat? Daar willen we gave trainingsmaterialen van kopen die het hockeyen nog leuker maken. Heb je geen boekje gekregen of is de jouwe vol en heb je een nieuwe nodig? Meld je bij Alice Kiers via [email protected].

Corona-maatregelen op de club

Hoe zit het ook alweer met de coronamaatregelen op de LHC? Dat lees je hier

Belangrijk: ben je zelf positief getest, meld het direct bij de coach van jouw team.

Sunny side up: leuk nieuws!

Ondanks alle uitdagingen, hebben we ook ontzettend veel leuk nieuws. De nieuwe conditietrainingen op maandag van Matthy en Niels worden goed bezocht door een club fanatieke jeugdspelers. Gaaf!

Niet alleen trainen de kleinste hockeysterren van onze club, de Kabouters en Benjamins, iedere zaterdag, ook hun ouders kunnen nu de hockeyschoenen aantrekken op zaterdagochtend om 08.30 uur voor een training op veld 2. Wil je ook aanhaken, wees welkom!

We hebben meerdere herfstkampioenen mogen noteren. MA2, MB1, MB3, MD2 en MD3, gefeliciteerd! Voor JC1 nog één spannende zaterdag te gaan. Succes jongens!

De jongste jeugd heeft onlangs een superleuke clinic gehad van Bakker Pruijser, geholpen door onze eigen jeugdtrainers.

Maar liefst 22 jeugdleden zijn geslaagd voor hun spelexamen, goed gedaan allemaal!

En ook zijn we deze maand gestart met een starters trainingsgroep. Een speciale training voor nieuwe leden vanaf de D-jeugd die (op latere leeftijd) beginnen met hockeyen, een proeftraining willen of na enige tijd afwezigheid weer willen beginnen met hockeyen. Superleuk: vrijdag van 1630-1730 uur.

Denk ook aan onze sponsoren

·Open een bankrekening voor jouw (klein)kind bij ABN AMROin Zutphen

·Koop jouw Volvo bij HARRIE ARENDSEN en de club verdient 1000 euro

·Koop je sportspullen bij HOUX in Zutphen

·Boek een weekendje weg bij VOORDEELUITJES

·Laat je interieur ontwerpen bij JULIA

·En om goed te kunnen slapen, koop je je bed bij TOTAAL BED

Draag je de LHC een warm hart toe?
Word nu als familie, persoon of vriendengroep lid van de club van 100! Elk jaar formuleert het bestuur een speciaal doel voor de opbrengsten van de club van 100. Hiermee kunnen we jaar na jaar onze club verbeteren! Meld je bij[email protected].

Blessure? Denk aan gratis spreekuur van Veeze

Heb je last van sportgerelateerde klachten, tips nodig voor trainingsopbouw, of wil je weten hoe jij het beste resultaat haalt uit je hockeytraining? Veeze Fysiotherapie helpt je graag verder met je (return to) sport.Heb je vragen, klachten of kom je naar het spreekuur? Stuur een appje naar 06-82350576.