Hockey_Ghockey

G-hockey, Niemand staat buitenspel.

Yes, Ja, dat wil ik, maar wat is het G-hockey. Kom kijken en mee doen.

G-hockey is voor iedereen, die niet mee kan komen in een regulier team vanaf 6 jaar en die het leuk vindt om te hockeyen (sporten). De spelers kunnen hierdoor op hun eigen manier en niveau prestaties leveren. Daarnaast bevordert het lid zijn van een gewone (sport)vereniging de integratie met andere leden. Maar misschien wel het belangrijkste is dat de spelers vooral plezier en voldoening aan hockey- en sportactiviteiten ontlenen.
De hockeyclub Lochem biedt deze gelegenheid om plezier te beleven om op ieder niveau aan de hockeysport mee te doen.

Wanneer en waar trainen
We trainen iedere zaterdagmorgen van 09.00 tot 10.00 uur op het sportcomplex van de LHC in de bossen aan de Koopsdijk 1B in Lochem. Na de training wordt er in het clubgebouw met de trainer en de begeleiders nagepraat met een kopje koffie/thee of limonade.

Competitie en toernooien
Het G-hockey heeft een vaste plek gekregen binnen de KNHB, dit wil zeggen dat trainingen en competitie gelijktijdig plaats vinden met het reguliere hockey. Want wat normaal kan, doen we normaal en wat aangepast moet worden, passen wij aan.

Naast de trainingen zijn de G-hockeyers actief in de regionale competitie en op diverse landelijke toernooien. Wedstrijden worden begeleid door coaches, trainingsbegeleidsters en ouders. In het geval dat deze elders in de regio plaatsvinden, zorgen ouders/verzorgers ook voor het vervoer. Regelmatig worden van een wedstrijd een kort verslag en foto’s gemaakt, zodat deelnemers nog even na kunnen genieten. Hierbij wordt soms een beroep op ouders/verzorgers gedaan.

Het competitie- en toernooischema voor G-hockey voor het seizoen wordt per mail rechtstreeks aan spelers, ouders en begeleiders bekend gemaakt. Het competitieschema vind je op deze website en op de website van de KNHB.

De hoofdtrainer en coach van het G-team is Marieke Doorn. Verder hebben we nog 2 of 3 hulp trainers.

Kosten
Net als alle andere leden van de hockeyclub , betalen ook de G-hockeyers contributie. Kijk op de website voor alle actuele informatie.

Meer weten
Het beste is om mee te doen met onze trainingen. Dan kan je na een paar keer mee trainen en de leuke verhalen van iedereen, die bij ons speelt te horen krijgt, beslissen of je bij ons lid wordt.

Contactpersoon
Elsbeth Ruys 0575-575475/ 06-12996302,