van 't bestuur

De start van 2021

Beste leden en LHC-vrienden,

Het nieuwe jaar is ingeluid, en de optimist in ons wenst iedereen in onze omgeving een gezond, voorspoedig en sportief 2021. Een jaar met op de LHC veel hockeyactiviteiten voor de teams, met toeschouwers langs de lijn, het eindelijk écht inwijden van onze nieuwe bar en de leuke sportieve en sociale activiteiten die we allemaal gewend zijn op onze club. Maar helaas heeft premier Rutte ons nogmaals met beide benen op de grond gezet. De lockdown is verlengd tot 9 februari, en dat betekent dat het voorlopig rustig blijft op en om de velden van de LHC.

Lichtpuntje voor de jeugd – we blijven hockeyen!

Na een iets langere kerstvakantie starten we gelukkig weer met hockeyen voor een groot deel van onze leden. Vanaf komende week (18 januari) trainen de jeugdteams weer een keer per week en pakken we ’s zaterdags om de week weer de interne competitie op. Met de opbrengsten van de Grote Clubactie zijn de trainers nieuwe, gave trainingsmaterialen aan het uitzoeken die we hopelijk snel in gebruik kunnen nemen! En ondanks alles zijn we in ieder geval blij dat we de jeugd nog steeds op de velden mogen ontvangen; het fysiek en mentaal fit blijven is zo ontzettend belangrijk!

Hoe de trainingen en onderlinge wedstrijden worden vormgegeven, communiceert de TC aan de teams. En zoals eerder afgestemd met de ouders van de Kabouters en Benjamins gaan de kleinste hockeyers in verband met het winterseizoen wel pas van start na de voorjaarsvakantie.

We missen jullie

Maar wat denken we ook aan onze leden die nog niet in groepsverband mogen sporten – en dus nog niet op het hockeyveld in actie kunnen komen. Voor senioren, veteranen, trimmers én G-hockeyers ligt het hockeyen helaas nog stil zolang de lockdown duurt. En ondanks de noodzaak – wat missen we jullie! Wanneer het mogelijk is om in ieder geval weer in groepjes van vier personen te mogen trainen, starten we daar meteen mee, zodat iedereen die het wil veilig en sportief bezig kan zijn op de LHC.

En als we dan nog weer wat verder kijken, en voorzichtig onze roze bril opzetten, hopen we dat we voor deze teams nog dit seizoen extra (hockey)activiteiten kunnen opzetten. Wij hopen dat iedereen tot die tijd fit blijft, en zodra het kan heten we jullie graag weer welkom op de velden!

Dank

Het is niet de eerste keer, maar het zal ook niet de laatste keer zijn dat we dit zeggen: dank allen! Dank aan de leden allereerst die onze club trouw blijven in deze tijd. Aan onze sponsors die ook aan onze zijde blijven – geweldig! En aan onze vrijwilligers en trainers van wie steeds om creativiteit wordt gevraagd om te schakelen en te denken in mogelijkheden, én aan al die mensen die zich voor activiteiten hebben ingezet die geannuleerd of uitgesteld zijn. Het lustrum dat is uitgesteld, de toernooien en evenementen die zijn afgezegd, etc. We kijken ontzettend uit naar de tijd dat we weer al die activiteiten kunnen organiseren die we zo graag doen.

Wat brengt het nieuwe jaar ons?

Hoe het jaar er precies uit zal gaan zien, wie zal het zeggen... Wel is duidelijk dat corona voorlopig nog wel een stempel zal blijven drukken op dit seizoen. En daarmee blijven het pittige tijden, ook voor de club. Door een gesloten clubhuis en de evenementen die niet door kunnen gaan, missen we als club flinke (bar)inkomsten en ook ligt de aanwas van nieuwe leden in deze tijd zo goed als stil. We realiseren ons dat we er straks met zijn allen de schouders onder moeten zetten om de gezonde club te blijven die we tot op heden zijn. Dat kan niet zonder sponsors, vrijwilligers en ambassadeurs van de LHC. Onze club draait volledig op vrijwilligers, en hopelijk is het niet de optimist maar de realist in ons die uitkijkt naar leden, ouders en andere betrokkenen die straks de handen uit de mouwen steken op allerlei fronten op de club. Van coachen en fluiten, tot leden aandragen, teams rijden, bardiensten draaien, velden onderhouden, sponsors werven, activiteiten organiseren, we kunnen niet zonder.

Hockeyers, hopelijk tot snel en in goede gezondheid.

Tom, Marc, Frank, Matthy, Boudewijn, Alice, Jolien en Marieke

Bestuur Lochemse Hockey Club