De wedstrijd van Famke

Hoe kijk je terug op een avond als vrijdagavond? De erewedstrijd van Famke was bijna onbeschrijflijk. Zagen jullie ook dat ze vleugels kreeg op het veld? Kijk de video's er maar eens op terug! ๐Ÿฉท๐Ÿ’™

Wat zagen we nog meer? Om te beginnen : wat had ze er naar uitgekeken! Nog één keer op het veld met haar team MO16-2 en haar moeder als coach, dat was haar wens. Eindelijk weer haar keeperspak aan! Met een speciaal voor haar ontworpen keepershelm ๐Ÿคฉ. Een lach van oor tot oor en stralende ogen, zo stond ze in haar doel, met haar team en omringd door haar familie en al die honderden (!) anderen. Het leek of haar ziekte er even niet meer was. Een avond met een roze randje! Letterlijk en figuurlijk. Van de wedstrijdbal tot zelfs de lucht die roze kleurde.

Na de indrukwekkende videoboodschap van Joyce Sombroek (oud-keeper van het Nederlands ๐Ÿ‘elftal én oud LHC-er) en de brief en keepersshirt van Anne Veenendaal (keeper Nederlands ๐Ÿ‘elftal) volgde de line-up: roze ontmoet blauw.

Met de yell โ€˜Met Famke in het doel geeft ons een echt teamgevoelโ€™ begon de laatste wedstrijd van Famke. Samen met haar zusje Yfke op doel in de wedstrijd tegen het team van haar broertje Tjibbe. Ze vloog werkelijk over het veld!

Met een aantal reddingen in het doel was Famke echt de held van de wedstrijd. Met 3-1 winst op het scorebord floot vader Wiebe de wedstrijd af.

Omringd door haar team en met haar broertje aan haar zijde rende ze in haar zware keeperspak zelfs nog een ereronde!

Ze genoot! Haar wens was dubbel en dwars uitgekomen.

De avond werd afgesloten met een indrukwekkende speech van vader Wiebe.

Het was een avond met een lach en een traan. Wat krijgen we allemaal hartverwarmende reacties. Op de club, vanuit Lochem en ook uit alle hoeken van het land, dank daarvoor! En zo bijzonder hoeveel mensen zich hebben ingezet om het voor Famke een onvergetelijke avond te maken. De wedstrijd van haar leven, die wens is in vervulling gegaan ๐Ÿ’™๐Ÿฉท. En dan die andere wens : geld ophalen voor het Prinses Maxima Centrum - wow, die stand waar we nu op staan! ๐Ÿ™Doneren kan nog steeds.