Informatie over Lochemse Hockey Club

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie

Bardienst (1)
Beleid (1)
Clubkleding (1)
Contributies (1)
De Club (1)
Gedragsregels (1)
G-Hockey (1)
Hockey voor Iedereen (1)
Huisregels Accommodatie (1)
Huisregels Bar (1)
Lidmaatschap (2)
Opzeggen lidmaatschap (1)
Organisatie (1)
Spelregels (1)
Sponsoring (1)
Statuten (1)

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

G-Hockey
Informatie over G-Hockey
Wat is G-hockey?

G-hockey is bedoeld voor (zeer) moeilijk lerende kinderen en jongeren vanaf 8 jaar, die het leuk vinden om te sporten maar niet mee kunnen komen met leeftijdgenoten binnen een regulier team. G-hockey stelt hen in staat om op een veilige manier deel te nemen aan hockeyactiviteiten.
Het feit dat zij lid zijn van een sportvereniging met alle daarbij behorende activiteiten, maakt dat zij "erbij horen” en geeft hun het gevoel dat ook zij net als hun broers en zussen kunnen sporten. Zij kunnen hierdoor op hun eigen manier en niveau prestaties leveren. Daarnaast bevordert het lid zijn van een gewone (sport)vereniging de integratie met andere jeugdleden. Maar misschien wel het belangrijkste is dat zij vooral plezier en voldoening aan hockey- en sportactiviteiten ontlenen.
Diverse hockeyclubs in Nederland hebben G-hockey opgenomen binnen hun activiteiten. De Lochemse Hockeyclub (LHC) is in september 2005 gestart met G-hockey en voorziet daarmee in een duidelijke behoefte binnen de regio.
Waarom meedoen?
Waarom kinderen en jongeren voor G-hockey kiezen, heeft te maken met het karakter van het beoefenen van een teamsport. Er wordt hen geleerd om actief te worden en te bewegen, samen te spelen, spel en spelregels te leren. En ook dat ze weten wat het betekent om te winnen of te verliezen. Maar G-hockey is bovenal leuk om te doen. Het biedt voor iedereen op zijn of haar niveau een prima gelegenheid om sportiviteit en gezelligheid in clubverband te combineren.

Hoe wordt getraind?
De trainingen worden wekelijks verzorgd door een deskundige KNHB-gediplomeerde trainer. Doordat de trainer wordt bijgestaan door tenminste twee begeleid(st)ers, kan aan ieder lid ruime, persoonlijke aandacht worden gegeven. Er wordt gespeeld op kunstgras met als voordeel dat ook onder minder gunstige weersomstandigheden de trainingen gewoon doorgang vinden.
Bij de trainingen en teamindeling wordt rekening gehouden met mogelijkheden en uitdagingen van de individuele spelers. Er wordt afwisselend in kleine groepjes en met de gehele groep getraind. Regelmatig worden er ook trainingen georganiseerd waarbij ouders, broers en zussen kunnen meedoen.
Wanneer en waar training?
De trainingen vinden iedere zaterdagmorgen plaats van 09.00 tot 10.00 uur (binnen het seizoen) en vinden plaats op het sportcomplex van de LHC in de bossen aan de Koopsdijk in Lochem.
Na de training kan er in het clubgebouw met de trainer en de begeleiders worden nagepraat onder het genot van een kopje koffie of limonade.

Competitie en toernooien

Naast de trainingen zijn de G-hockeyers actief in de regionale competitie en op diverse landelijke toernooien. Wedstrijden worden begeleid door coaches, trainingbegeleidsters en ouders. In het geval dat deze elders in de regio plaatsvinden, zorgen ouders ook voor het vervoer. Regelmatig worden van een wedstrijd een kort verslag en fotos gemaakt, zodat deelnemers nog even na kunnen genieten. Hierbij wordt een beroep op ouders gedaan.

Het competitie- en toernooischema voor G-hockey voor het seizoen 2013-2014 wordt per mail rechtstreeks aan spelers, ouders en begeleiders bekend gemaakt. Het competitieschema is ook op de website van de Lochemse Hockey Club te (www.lochemsehockeyclub.nl) vinden.
Team?
Op dit moment heeft de G-hockey binnen LHC zeven spelers. Zij nemen met een 6-tal deel aan de KNHB-competitie.
Trainer en coach van het G-hockey is Chris van Baalen.
Kosten?
Net als alle andere leden van de Hockeyclub Lochem moeten ook de G-hockeyleden contributie betalen. Deze bedraagt € 120 voor het seizoen 2013-2014.
Meer weten?
Wanneer je meer informatie wilt over G-hockey binnen LHC, mee wilt doen aan kennismakingsclinics of een keertje vrijblijvend wilt meedoen met de training, neem dan gerust contact met een van ons op. Voor alle vragen over G-hockey kun je overigens altijd terecht bij een van de contactpersonen van de G-hockeycommissie van de Lochemse Hockeyclub.

Contactpersonen
Chris van Baalen: tel.: 0573-421055, e-mail: [email protected]